Revista presei

vezi toate articolele

Revista presei argesene - 5.03.2013

5 mar 2013 | publicat in ziarul financiar

PROARGES

Draghici: Ratarea intrarii in Schengen este vina fostelor guvernari PDL

Deputatul PSD Mircea Draghici considera declaratiile critice la adresa guvernului facute de liderii PDL iresponsabile. Conflictul politic s-a creat dupa ce Germania a a mentionat ca isi va folosi dreptul de veto in privinta intrarii Romaniei in Schengen, in replica guvernul roman afirmand ca aderarea la spatiul Schengen nu este o maixma prioritate ci doar un obiectiv, iar premierul Victor Ponta a subliniat ca, in contextul anuntului facut de Germania, Romania nu va cere in Consiliul JAI din 7-8 martie acceptul pentru aderare pentru a nu da nemtilor ocazia de a folosi dreptul de veto.

"Aderarea României la spaţiul Schengen a reprezentat un obiectiv strategic, stabilit după aderarea la Uniunea Europeană la 1 ianuarie 2007.  Astfel,  PDL a avut timp de 4 ani ocazia de a îndeplini condiţiile pentru aderarea ţării noastre. În toată această perioadă instituţiile deconcentrate, cu rol important pentru pregătirea din punct de vedere tehnic a României, erau conduse de membrii de seamă ai PDL. Dacă  domnul Vasile Blaga caută vinovaţi, îi sugerez să o facă în rândul liderilor PDL.

În decembrie 2010, pentru a scuza eşecul Guvernului Boc în privinţa aderării României, reprezentaţi ai PDL declarau că România este nedreptăţită întrucât i se impun condiţionalităţi suplimentare în comparaţie cu statele care au aderat la 1 ianuarie 2007. Mai mult, ei susţineau că aderarea României ţine de o decizie politică a statelor europene. Acum, aflându-se în opoziţie, aceleaşi persoane susţin că rezerva statelor europene în privinţa acceptării ţării noastre în spaţiul Schengen provine din ''atacurile la statul de drept ale USL" şi din lipsa de credibilitate a Guvernului USL faţă de cancelariile occidentale.
Foarte greu vom găsi explicaţii la atacurile liderilor PDL, cu atât mai mult cu cât guvernarea PDL şi preşedintele Traian Băsescu au avut în mod constant ca obiectiv principal izolarea României pe plan extern.

Guvernul USL a făcut eforturi uriaşe în ultima perioadă pentru a reface credibilitatea României. Menţionez în acest caz doar ultimele întrevederi ale premierului Victor Ponta cu actori politici importanţi din UE precum: Helle Thorning-Schmidt, prim-ministru al Regatului Danemarcei, Jean-Marc Ayrault, premierul Republicii Franceze, Werner Faymann, cancelarul austriac.  Am încercat să îmi amintesc, cu cine s-a întâlnit prim - ministrul Emil Boc, în cei 4 ani de mandat. Din nefericire, în afară de întrevederile de la Palatul Cotroceni, cu Traian Băsescu, nu îmi amintesc de alte evenimente similare celor la care a participat Victor Ponta.

Este inutil să mai menţionăm faptul că "atacurile la statul de drept ale USL" au fost închipuiri ale liderilor PDL, temându-se că vor fi lăsaţi fără avantajele puterii", a precizat Draghici.

ZIARUL TOP

Prefectul este de părere că vor apărea investitorii după vizita ambasadorului Poloniei

Argeşul a primit ieri vizita ambasadorului Poloniei, excelenţa sa Marek Szczygiel. Vizita a avut loc după ce prefectul de Argeş, Cristian Soare, a decis să organizeze cel puţin câte o astfel de întâlnire în fiecare lună, cu scopul de a întări relaţiile cu ţările europene, şi nu numai, şi de a dezvolta economic judeţul Argeş. Vizita a cuprins o întâlnire la sediul Prefecturii cu autorităţile judeţene, respectiv prefect, preşedinte de Consiliu Judeţean, primarul oraşului Piteşti, o întâlnire cu oamenii de afaceri din judeţ din cadrul Asociaţiaţiei Oamenilor de Afaceri şi Camera de Comerţ şi Industrie, o întâlnire cu rectorii celor două universităţi; o ceremonie militară şi religioasă de depunere de coroane la mormintele eroilor polonezi din Cimitirul Civil din Piteşti, o deplasare la Topoloveni unde s-a întâlnit cu primari din zonă şi oameni din mediul de afaceri. Excelenţa sa a vizitat inclusiv Fabirca de conserve de legume de la Toploveni. „Este prima vi-zită din seria vizitelor ambasadorilor invitaţi de către instituţia Prefectului în judeţul Argeş. Este, un plus, de legătură economică cu ambasada Poloniei. Au fost prezenţi şi reprezentanţi ai Camerei de Comerţ şi Industrie Argeş, Asociaţiei Oamenilor de Afaceri Argeş, ai Federaţiilor Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi mărturisesc că discuţiile au fost foarte rodnice şi am convingerea că vor veni investitori în judeţul Argeş în perioada imediat următoare. Următoarea vizită va fi pe 17 aprilie, a ambasadorului Croaţiei, iar în mai avem confirmată vizita ambasadorului Sloveniei, dar şi cel al Africii de Sud.", ne-a declarat ieri prefectul de Argeş, Cristian Soare.

ARGESUL

La Piteşti vine în vizită preşedintele Asociaţiei Capitalelor Europene ale Sportului, Gian Lupattelli

Preşedintele Asociaţiei Capitalelor Europene ale Sportului, Gian Lupattelli, se va întâlni cu primarul Piteştiului, Tudor Pendiuc. Detalii, aici

Astăzi, Piteştiul primeşte vizita unei importante delegaţii de la nivelul Comisiei Europene. Este vorba despre o comisie a Asociaţiei Capitalelor Europene ale Sportului (ACES) condusă chiar de preşedintele acesteia, Gian Lupattelli.

Scopul vizitei este acela de a vedea la faţa locului facilităţile sportive, bazele şi acţiunile pregătite de municipalitatea din Piteşti pentru anul în curs.

Gian Lupattelli este cel care anul trecut, în noiembrie, a înmânat la Bruxelles unei delegaţii piteştene conduse de primarul Tudor Pendiuc steagul de "Oraş European al Sportului 2013″ pentru municipiul nostru.

Tot astăzi va avea loc şi o conferinţă de presă cu ocazia vizitei a delegaţiei de la Bruxelles.

Joaca de-a carburanţii, pe nervii şi banii noştri: s-au mai ieftinit un pic benzina şi motorina

Preţul celei mai ietine benzine rămâne, însă, tot peste 6 lei/litrul, iar motorina nu scade sub 6,05 lei/litrul. Cel mai ieftin carburant rămâne GPL

La sfârşitul săptămânii trecute, Petrom a ieftinit carburanţii în medie cu cinci bani pe litru, după ce în urmă cu două săptămâni îi scumpise cu trei bani/litru. Urmând exemplul Petrom, şi ceilalţi distribuitori de carburanţi au redus tarifele. Iată care erau preţurile practicate la pompă de principalii operatori de pe piaţa produselor petroliere din Piteşti:

* Petrom: * Benzină Standard 95 = 6,01 lei/litru; * Benzină Extra 99 = 6,43 lei/l; * Motorină Standard = 6,05 lei/l; * Motorină Extra = 6,28 lei/l;

* LukOil: * Benzină LukOil 95 = 6,01 lei/l; * Benzină Ecto Sport = 6,57 lei/l; * Motorină EuroLuk = 6,05 lei/l; * Motorină Ecto = 6,32 lei/l;

* Rompetrol: * Benzină Efix 95 = 6,14 lei/l; * Benzină Efix S 98 = 6,77 lei/l; * Motorină Efix 51 = 6,17 lei/l; * Motorină Efix 55 = 6,47 lei/l;

* Agip: * Benzină fără Plumb = 6,05 lei/l; * Benzină Super Tech 95 = 6,38 lei/l; * Motorină Eco = 6,12 lei/l; * Motorină Super Tech = 6,41 lei/l.

Cu preţuri cuprinse între 3,08 lei şi 3,12 lei/litru, GPL auto rămâne cel mai ieftin carburant de pe piaţa internă.

CURIERUL

Popularii europeni nu ne vor la masa bogaţilor

Adio Schengen pentru România!

După ce, zilele trecute, mi­nis­­trul federal de Interne de la Berlin, Hans-Peter Frie­drich, a declarat într-un in­terviu pen­tru Spiegel că va o­pune la Consiliul JAI din  7-8 mar­tie dreptul de veto al Germa­niei împotriva aderării Ro­mâ­niei şi Bulgariei la spaţiul Schengen, în ţara noastră au apărut şi primele reacţii. Pre­mierul Victor Pon­ta a preci­zat că intenţia gu­ver­nului este de a nu se a­junge la e­xercitarea de că­tre Germa­nia a dreptului de veto, men­ţionînd că Exe­cu­tivul îşi asu­mă schimbarea strategiei po­litice privind obiectivele europene ale României. Mai departe am vorbit şi cu cîţi­va parlamentari europeni despre avantajele aderării ţării noastre la spaţiul Schengen şi cum ar afecta aceasta viaţa şi economia de la noi.

Ministrul federal de Interne de la Berlin, Hans-Peter Friedrich (CSU), a precizat că doreşte împiedica­rea unei aderări rapide a Bulgariei şi Ro­mâniei la spaţiul Schengen şi ri­dicarea controalelor de graniţă pen­tru cetăţenii acestora. Ieri, premie­rul Victor Ponta a declarat:  „Am luat act de decizia enunţată de ministrul german de Interne, şi atunci e clar că în Consiliul JAI, Germania, da­că va fi obligată, îşi va exercita drep­tul de veto. Intenţia noastră e să nu ajungem pînă la exercitarea drep­­­tului de veto al Germaniei, pen­tru că nu asta este ideea pe care o urmărim. Intenţia noastră este de a prezenta încă o dată în JAI mo­ti­vele şi îndeplinirea criteriilor tehni­ce. Dacă vom obţine de la Germa­nia un punct de vedere clar asupra a ceea ce ar trebui făcut în viitor, e foarte bine, nu vreau să exportăm probleme din România dincolo de graniţe şi în alte consilii".  În opinia lui Victor Ponta, Germania îşi va re­­­analiza permanent poziţia, iar cînd se va putea lua decizia politi­că, Ro­mânia va intra în Schen­gen, a­vînd în vedere că a înde­pli­nit condiţionalităţile tehnice.

„E vorba de o luptă politică"

Deputatul PNL de Argeş, An­drei Gerea, spune că cele mai im­por­tante avantaje ale aderării Ro­mâniei la spaţiul Schengen ar a­duce avantaje, în principal, trans­portatorilor sau al celor care fac ex­port şi import: „Avantaje, în afa­ră de libera circulaţie, ar fi mai mult pen­tru transportatori, pentru că s-ar micşora timpul drumului, în­trucît ei pierd un timp la graniţa de Vest, care se traduce în bani iro­siţi. În Argeş, avem cîteva firme pu­­ternice cu flote mari de tiruri. Ar mai fi aspectul care vizează li­ber­tatea de mişcare pe piaţa mun­cii, dar, din punctul meu de ve­dere, ci­ne a vrut să plece din ţară a făcut-o pînă acum. Nu vă mai spun că s-au investit bani în se­cu­rizarea gra­niţelor. E pe de altă par­te o chestiune de principiu. Atî­ta timp cît României i se cere să res­pecte principiile europene, va­lo­rile, iată că tocmai din partea UE avem un exemplu foarte prost, şi a­nume ne­respectarea angajamen­te­lor şi fun­damentelor care stau la baza principiilor europene - Uniunii Eu­ro­pene. Practic, Germania a luat hotărîrea să împartă Europa - ţă­rile membre ale UE - în două: de prima mînă şi de-a doua mînă. Iar noi, probabil, în viziunea lor, sîn­tem de mîna a doua. Este urît şi neplăcut, dar trebuie să învăţăm să trăim cu lucrurile acestea şi să dovedim lumii, pînă la urmă, că nu sîntem aşa cum ne percep ei. E vorba de o luptă politică. Ea, du­pă părerea mea, are legătură şi cu a­legerile europarlamentare de a­nul viitor. De fapt, cam ăsta este de­butul. Ei, luînd o astfel de măsură, speră ca populaţia României să ai­bă o reacţie negativă la adresa Gu­­vernării USL şi în aşa fel încît şi ei, Partidul Popular European, a­dică PDL, la viitoarele alegeri euro­pene, profitînd de nemulţumirea ro­­­mânilor, să ia mai multe voturi care să le folosească în Parlamen­tul Eu­ropean. Un calcul politic ief­tin. Dacă nu intrăm acum, s-ar pu­tea să fie o întîlnire pe tema asta în toamnă, deci la anul am mai avea posibilitatea să aderăm în Schen­gen. Marile firme cunosc interese­le politice de moment, nu cred că împiedică intrarea în Schen­gen venirea investitorilor, ei sînt intere­saţi de stabilitate po­litică, stabilita­te şi predictibilitate fiscală, nu-i in­te­resează pe ei a­ceastă pronlemă a Schengenului. Dezavantajele nu sînt mari, ci doar ale celor care stau la cozile din Vest şi transportă măr­furi, poate şi pentru cei care ar mai vrea să ple­ce la muncă în străină­tate".

Drepturile ţării noastre, îngrădite

Senatorul PSD de Argeş Şer­ban Valeca consideră că, „în mod negativ, situaţia nu se schimbă, pen­tru că exact cum românii circu­lau pînă acum în străinătate vor circula pînă la sfîrşitul anului. Era un avantaj şi un drept al tratatului UE privind dreptul la libera circu­la­ţie. Tratatul se bazează pe liber­tă­ţi­le omului: de exprimare, de circu­laţie, economică etc. Practic folo­sirea dreptului de veto îngrădeşte nişte drepturi la care România, prin faptul că este ţară membră, este îndreptăţită să le acceadă. Din punct de vedere economic, eu zic că este incorect din partea ce­lor care folosesc acest drept, pen­tru că noi am făcut nişte cheltuieli mari pentru securizarea graniţe­lor. Această capacitate tehnică se degradează şi conformn unor nor­me europene odată la trei ani ea trebuie verificată şi s-ar putea să ne trezim că atunci cînd primim in­trarea în Schengen să trebuiască să reinvestim în instalaţiile care mo­ral cel puţin pot fi depăşite. Tre­buie să ţinem cont că sîntem împreună cu Bulgaria şi probabil şi situaţia ne­sigură de acolo - cu un guvern de­misionar - probabil a influenţat această decizie. În orice caz, con­sider că ţările care din diverse mo­tive îşi folosesc acest drept au o poziţie incorectă faţă de România. Şi eu sfătuiesc pe reprezentanţii care se duc în diverse comitete la Bru­xelles să se folosească şi ei de acest drept în diverse situaţii. O să fim cel puţin pe picior de egalitate pe partea negativă. Cînd vorbim de avantajele aderării la Schen­gen, vorbim de libera circulaţie a măr­furilor. Probabil Germania joa­că politic şi joacă urît, avînd în ve­dere că Partidul Popular Euro­pean sau reprezentanţii lor încep să piar­dă teren. Vor fi alegeri europar­la­men­tare în primăvara viitoare şi probabil forţează nota, crezînd că aceste măsuri negativiste vor a­trage voturi pentru ei".

„Germania îşi va nuanţa atitudinea"

Constantin Tămagă, senator PSD de Argeş, vede clar situaţia creată: „Eu vreau să salut atitu­dinea Gu­vernului României de a discuta această situaţie pe criterii de per­for­manţă, pe indicatorii ne­gociaţi şi nu pe premise politice. Germa­nia, dacă a luat o aseme­nea atitu­dine, este sigur că ea a luat-o politic şi nu în legătură cu criteriile pe care e­ventual nu le-ar fi îndeplinit Ro­mâ­nia. De altfel, Ro­mânia trebuie să se bată pe crite­riile de perfor­man­ţă stabilite în ve­derea îndeplinirii acestui obiectiv şi, dacă într-adevăr sînt îndepli­ni­te, atunci nu există ca România să nu aibă acest drept al unei ţări cu to­tală deschidere în Europa. Avan­ta­jele sînt mai ales în planul afa­ce­ri­lor economice şi mai ales în planul schimburilor intercomu­ni­tare. În ce priveşte populaţia, nu sînt probleme spectaculoase sau să-l afecteze pe cetăţeanul care nu este şi agent economic, cu ac­tivi­tăţi de import - export sau cu un  interes în acest domeniu. O­biec­tivul ră­mî­ne important, dar nu poate fi ne­gociat pe criterii politice, ci pe cele de performanţă. Bă­nuiesc că este vorba de un carotaj politic. Dacă nu sînt criterii pe care nu le-am îndeplinit, trebuie făcute pu­blice. Dacă discutăm că nu ne pla­ce că eşti sau nu eşti din a­ceeaşi familie politică, înseamnă că nu ne înţelegem şi nu putem sta la infinit cu capul plecat, nu putem face la infinit tot felul de com­­pro­misuri. Eu cred că şi Ger­mania îşi va nuanţa atitudinea sau o va ex­plica".

„Aderarea ţine de o decizie politică"

Mircea Drăghici, deputat PSD de Argeş, consideră că „recentele declaraţii ale liderilor PDL cu privire la aderarea României la spaţiul Schengen sînt cel puţin iresponsabile. Aderarea României la spaţiul Schengen a reprezentat un obiectiv strategic, stabilit după aderarea la Uniunea Europeană la 1 ianuarie 2007.  Astfel,  PDL a avut timp de 4 ani ocazia de a îndeplini condiţiile pentru aderarea ţării noastre. În toată această perioadă, instituţiile deconcentrate, cu rol important pentru pregătirea din punct de vedere tehnic a României, erau conduse de membri de seamă ai PDL. Dacă domnul Vasile Blaga caută vinovaţi, îi sugerez să o facă în rîndul liderilor PDL. În decembrie 2010, pentru a scuza eşecul Guvernului Boc în privinţa aderării României, reprezentaţi ai PDL declarau că România este nedreptăţită întrucît i se impun condiţionalităţi suplimentare în comparaţie cu statele care au aderat la 1 ianuarie 2007. Mai mult, ei susţineau că aderarea României ţine de o decizie politică a statelor europene. Acum, aflîndu-se în opoziţie, aceleaşi persoane susţin că rezerva statelor europene în privinţa acceptării ţării noastre în spaţiul Schengen provine din atacurile la statul de drept ale USL şi din lipsa de credibilitate a Guvernului USL faţă de cancelariile occidentale. Guvernul USL a făcut eforturi uriaşe în ultima perioadă pentru a reface credibilitatea României".

Dacia va folosi panouri fotovoltaice

Dacia, cel mai mare producător de autoturisme din Ro­mânia, a decis să intre pe piaţa producţiei de energie electrică. Acest lucru va fi realizat printr-un proiect de panouri fotovoltaice care ar urma să fie instalat pe acoperişul uzinei de la Mioveni. 

Acest proiect al Dacia, în ţara noas­tră, vine la scurt timp după ce grupul Re­nault, proprietarul producătorului auto lo­cal, a realizat 40 de hectare cu panouri fotovoltaice în toate cele şase unităţi de producţie din Franţa, acesta fiind cel mai mare sistem de acest gen din industria auto. Grupul Renault a finalizat investiţia de aproximativ 60 de MW, echivalentul a 80 - 90 milioane de euro, iar Renault a anunţat că au fost demarate studii de fezabilitate pentru proiecte solare în Slovenia, Maroc, Brazilia, Columbia, Chile, dar şi în România. Reprezentanţii direcţiei de comunicare au confirmat că există un proiect de parc fotovoltaic la Dacia, urmînd ca alte amănunte să fie desconspirate pe parcurs.

inapoi la lista de articole

Declaraţie privind politica externă a Romāniei

10 iun 2013

România redevine un stat cu un cuvânt de spus în politica internaţională.  În ultimul an, prim-ministrul Victor Ponta a bifat o serie de întâlniri şi vizite oficiale în Franţa, Danemarca, Austria, Italia, Belgia şi Polonia. Săptămâna aceasta este marcată de două evenimente speciale şi anume vizita  premierului în Germania şi în Slovacia.  Deplasarea premierului în Germania este cu atât mai importantă cu cât ultima vizită a unui premier român în această ţară, şi la acest nivel, a avut loc în 2006.

Mircea Drăghici a sărbătorit copiii din Nucşoara, Berevoieşti, Aninoasa şi Corbi

1 iun 2013

Deputatul PSD Mircea Drăghici a continuat tradiţia şi a sărbătorit Ziua de 1 iunie printr-o petrecere de basm oferită în dar copiilor din Nucşoara, Berevoieşti, Aninoasa şi Corbi! Dacă în anii precedenţi a sărbătorit Ziua Internaţională a Copilului alături de micuţii din Curtea de Argeş, anul acesta deputatul social democrat a decis să îndrepte personajele copilăriei într-o superbă zonă montană.

Rezilierea contractului cu Bechtel, un prim pas pentru finalizarea Autostrăzii Transilvania

31 mai 2013

Joi, 30 mai 2013, guvernul condus de premierul Victor Ponta a anunțat oficial rezilierea contractului cu Bechtel privind construcţia Autostrăzii Transilvania.

În acest sens, deputatul PSD Mircea Drăghici  și-a exprimat convingerea că rezilierea reprezintă un semnal foarte bun pentru colegiul pe care îl reprezintă în Parlament, prin prisma premiselor de finalizare a autostrăzii Transilvania, inclusiv a tronsonului Pitești-Sibiu, în perioada programatică financiară viitoare.


Link-uri utile


PSD


PES


TSD


Victor Ponta


Adrian Nastase


Andrei Dolineaschi


Catalin Nechifor


Claudiu Manda


Ecaterina Andronescu


Ion Iliescu


Valeriu Zgonea


Victor Ciutacu


Daciana Sarbu


Corina Cretu


Consiliul Judetean Arges

Site-ul oficial al Consiliului Judetean Arges


Primaria Municipiului Pitesti

Site-ul oficial al Primariei Municipiului Pitesti


PSD Arges

Site-ul oficial al Partidului Social Democrat Filiala Arges


Primaria Municipiului Curtea de Arges